Op deze pagina zie je waar je leerkracht op zal letten. Gebruik dit schema ook voor jezelf.
Alles wat je inlevert moet met maximaal lettertype 12 ARIAL ingeleverd worden.
De beoordeling werkt als volgt.
Er zijn 5 deelopdrachten in deze webkwestie.
Op elke deelopdracht kun je een deel van je cijfer halen.
Deze punten zijn zo verdeeld:
GOED
VOLDOENDE
ONVOLDOENDE
Het portfolio (verslag):
25 punten
De volgende 6 punten zijn verwerkt in het verslag:
(25-18 punten)
Titelblad.
Inhoudsopgave.
Activiteitenplan.
Informatie m.b.t. Zwarte gaten.
Bronnenlijst.
Bijlagen.
Onderzoek naar CERN.
De presentatie (powerpoint dus bijgevoegd).
Analyse presentatie + aanvulling daarop.
Video-opname van voorbereidende presentatie.
Samenvatting / hand-out over CERN.
Beargumentatielijst voor het debat.
De bijlagen worden niet in het portfoliocijfer beoordeeld, maar in onderstaande tabellen.
De bijlagen moeten aanwezig zijn in het verslag.
Van de 6 punten zijn er minimaal 4 verwerkt in het verslag:
(17-10 punten)
Van de 6 punten zijn er maximaal 3 verwerkt in het verslag:
(9-0 punten)
De presentatie:
25 punten
Er zitten minimaal 10 sheets in de presentatie.
De volgende 8 punten zijn behandeld in de presentatie:
(25-18 punten)
Titelpagina.
Inhoudsopgave.
Inleiding.
Informatie over zwarte gaten.
Informatie over wormgaten.
Rekenen met zwarte gaten.
Debat.
Vragen?
Er zitten minimaal 10 sheets in de presentatie.
Van de 8 punten zijn er minimaal 6 punten behandeld in de presentatie:
(17-10 punten)
Er zitten minimaal 10 sheets in de presentatie.
Van de 8 punten zijn er maximaal 5 punten behandeld in de presentatie:
(9-0 punten)
Hoe presenteer ik:
10 punten
De volgende punten zijn opgenomen in dit gedeelte:
(10-8 punten)
Een lijstje over waar je op moet letten tijdens een presentatie.
De video van de voorbereidende presentatie.
Een aanvulling op het lijstje waar je op moet letten tijdens een presentatie.
Het belangrijkste bij deze opdracht is dat je erg goed beschrijft
wat een presentatie goed maakt, en hoe je daarvoor kunt zorgen.
Denk aan lay-out van de presentatie, aan je houding, aan je uitstraling etc.!
Van de 3 punten zijn er 2 punten verwerkt bij de analyse.
(7-4 punten)
Van de 3 punten is er 1 verwerkt bij de analyse.
(3-0 punten)
Wat is de CERN:
10 punten
Je onderzoek naar de CERN moet uitgebreid zij en moet echt ingaan op het onderzoek wat de CERN nu uitvoerdt
De LHC (Large Hadron Collider) wordt besproken en je onderzoek bevat ook voor- en nadelen m.b.t. het onderzoek.
Het totale onderzoek moet maximaal 2 a4-tjes beslaan.
(10-8 punten)
Het onderzoek beslaat 2 a4-tjes maar gaat niet in op de voor- en nadelen van het onderzoek.
(7-4 punten)
Het onderzoek beslaat 1 a4-tje waardoor er te weinig diepgang is op de CERN.
(3-0 punten)
Debat rondom CERN:
20 punten
Je moet van je onderzoek een samenvatting / hand-out schrijven over CERN.
Dit doe je zodat je medeleerlingen genoeg weten over CERN en daar dus goed over kunnen debatteren.
Die samenvatting / hand-out moet ook een ruimte hebben voor opmerkingen zodat leerlingen er zelf wat bij kunnen schrijven.
Er moet ook een beargumentatielijst zijn voor de leiders van het debat. Dit doe je om jezelf voor te bereiden op wat andere leerlingen kunnen zeggen en je dus kunt voorbereiden op onverwachte wendingen.
Een goede gespreksleider kan een draai geven aan een debat! Ook wordt natuurlijk gekeken hoe het debat verloopt. Houd je het in de hand, wordt er niet door elkaar geschreeuwd etc.
(20-14 punten)
Er is wel een hand-out maar is wat mager. De leerlingen die dit lezen kunnen niet genoeg
voorbereid zijn op de discussie. De beargumentatielijst is ook wat mager vanwege te weinig argumenten en weerleggingen
Het debat verloopt wat rumoerig en sommige leerlingen kunnen niets zeggen vanwege de onrust
De discussieleiders geven bijna geen draai aan het debat om het wat spannender te maken.
(13-7 punten)
De hand-out is er niet of heeft geen toegevoegde waarde aan het debat
Er zijn geen of enkele argumenten en weerleggingen bedacht.
Het debat verloopt rumoerig, onrustig, er heerst woede en er kan bijna niet gediscussieerd worden.
De discussieleiders geven geen draai aan het debat om het wat spannender te maken.
(6-0 punten)